Sunday, December 2, 2012

The Power Of Dreams...

Pergh !! memang bebetol ber'kuasa' la penangan 'berangan' tu.Aku?hah, korang tau tak aku memang suka berangan.Takat ni alhamdulillah, apa yang aku berangankan inshaallah pasti akan menjadi kenyataan.Antara lambat dengan cepat je la.

Eh, baru aku perasan, agaknya aku tak dapat 36 tu sebab aku tak berangan kot ek.Tapi betol la.Aku memang tak excited langsung pasal naik naik pangkat, tah napa aku tak teruja macam orang lain.Aku ni paranormal ke?..Bila tak dapat tu 'rileks' je muka aku.Sampai ada yang tegur ' kau tak dapat pun kau bole senyum?'..haha bis tu nak suruh aku buat apa?Bunuh orang....dah lelama baru aku bernapsu nak marah ala ala
 ' kenapa?? kenapa ?? kenapa nama aku tak ada dalam senarai'.......kau lembab izan.Orang lain dah nak meletop gunung berapi, kau baru nak 'warm up'..choi !!!

Aku?dari dulu lagi aku memang suka sangat 'dream dream' ni.Ada je yang di 'berangan'kan.Kalau dulu masa kecik² main cikgu cikgu [ kat rumah aku ada papan hitam kapur putih tau ]..wah kemain lagi menanda katanya.Nah !! sekarang tau tengok la hasilnya , hadaplah paper merah biru sampai **pitam.Dengan kerenah kerenah yang macam macam ragam nak kena layan.Kau tadah je izan oi,orang lain sibuk tak ada kerja.

Peh tu aku berangan berangan yang aku akan pakai kereta satu hari nanti.Wah !! macam best kekdahnya kan kalau kita boleh drive.Boleh kemana mana saja kita nak pergi.Aku ingat lagi, tak ingat la tajuk cerita apa.Pelakon dia si eja tu.Eja bawak kereta wira putih.Pergh !! aku rasa macam, wahhh...sonotnya kan kalau dapat drive kereta macam tu.Mula la berangan angan kat kerusi aku tengah drive kereta.Kalau ingat ingat balik, kelakar pun ada.Tapi sekarang?ala...malasnya aku nak drive kereta ni.Ngantuk la kan.Bila dah kena bawak kereta mula demand ' eh lambat la kete ni,tekan minyak pun tak nak laju'....' ala...penat la tekan clutch, berbunyik bunyik kaki kiri ni...'..' awakkk..kita nak auto, disebabkan awak nak sangat kereta manual kan, awak bayar semuanya'..'ok yang manual u punya, yang auto i punya, i tak kisah brand apa, janji kete auto'.Nah !! demand bukan.Itu lah aku...

Aku kalau dapat berangan, memang syiok sangat oi.Sebelum tido mesti berangan.Selagi tak dapat selagi tu la berangan.Ala, berangan kan free.Tanpa nya angan angan tak mungkin akan menjadi kenyataan kan.Itu lah kuasa berangan sebenarnya.

Aku sekarang berangan nak 'selim melim'..haha tapi?boleh ke.. Ini kena usaha lebih gigih untuk berangan ni.Berangan berangan bila nampak kedai makan terus punah !!!...acaner tu.

nah , sedapnya kauuuuu

No comments:

Post a Comment