Friday, August 2, 2013

Ku Bahagia ....





Salam Ramadhan ..

Eh eh nak raya dah?alamak, tak berapa best oh.Sebab kalau bulan puasa ni semua roang hapdet pasal berat badan turun.Dengan ini aku mengistiharkan bahawasanya, BERAT AKU TAK GERAK walaupun sekilo.Ok fine !! turun cuma 100gm kot.Nampak macam tipu.Tapi itulah kenyataannya.Kejam la lelemak aku ni.Sungguh !!

Aku nak sedapkan hati, aku cakap ' oh saya berat tak turun tak apa, janji jangan berat badan saya naik, itu marabahaya ' atau ' oh, aku rasa dia bentukkan dulu kot, sebab aku rasa geseran peha makin berkurangan ' itu kata hati, tak boleh nak tipu.hik's

Setiap kali aku jumpa orang, soalan pertama yang aku dapat adalah ' cemana tempat baru'.Hah itu kan lebih baik dari soalan ' Bila nak dapat anak ' oh itu kejam.

Memang la orang akan tanya sebab aku pergi pukul canang 1 dunia cakap aku dah tukar kerja.Harus la orang tanya cemana , ye dok?aku tak jemu nak jawab walaupun adakalanya teringat kata kata dibah noor dalam iklan nasi impit ' dah macam kaset pulak nak kena rewind ', tapi percayalah aku tak jemu nak jawab.Tanya la tanya la, itu maknanya aku dalam perhatian mereka.Oh aku kan public figure kata seorang sahabat *perasaan gedik kejap.

Jawapan yang paling pasti ' aku bahagia ' ye aku tengah bahagia.Tengah merasa keseronokan bekerja.Aku kena tanam perasaan itu dalam dalam ' akubahagiakubahagiaakubahagia'.

Kenapa?

Ok, aku tanya korang lah.Kalau setiap pagi sebelum ni, melangkah masuk je ke opis, perasaan benci dendam kesumat semua ada.Kawan kawan, bayangkan la kalau ianya tertanam 8 tahun lamanya.allahuakbar, tiada kesudahan.

Tapi, dipikirkan balik.SAKIT HATI sebenarnya lebih penat dari PENAT KO DRIVE SELAMA 1 jam 15 minit [ itu kiraan antara senawang ke cyberjaya dengan myvi ektreme putih JaNDa aku yang bawak ].Kalau kita penat, kita rehat tidur tenangkan fikiran, layan perasaan, inshaallah paling lama sehari je akan LEGA.Tapi, bila SAKIT HATI?..oh mak ai.Dari pagi sampai petang tak habis - habis.Itu baru sehari punya sakit hati.Belum lagi 5 hari punya.Uwa !!!!!!!!...bila nak tambah pahala.

Sejujurnya, aku tak senang dengan ex-boss.Tah la, perangai kucing aku lagi indah dari dia.oh aku pastikan aku tak penen tika ini.Takut nanti kuar2 je kenan dengan dia...haha jauh sangat aku pikir.Aku akan tunjuk punca perbelahan ini semakin meruncing.

Memang, sapa nak duduk jauh dari suami, tak ada sapa nak duduk jauh, tak sapa nak travel jauh, tak ada tak ada tak adaaaaaa tau.Tapi demi mencari sesuap nasi, aku mohon suami redha atas pengorbanan ini.

Alamak? laki aku flexi tau.Cecepat la minta sini roomate oiiiiiiiiiiii...kan ko kena tendang jejauh aku tak mo ikut.Ini janji yang harus ditepati.

Ok, nanti aku cite pulak apa la yang aku buat kat sini....tunggu ya, sekarang dalam proses teransper knowledge sebab puan itu mau beranak.....

Adik aku yang setia tunggu 'kakak' balik ..

*bioadikkucingtakpedariadikorangperangaimacamkucing*

No comments:

Post a Comment