Wednesday, October 24, 2012

GF..Mari Memanggang..

Aku punya GF dah sampai.Tapi memang letih la aku nak mendapatkannya.Bukan apa, agen yang berurusan dengan aku ni yang buat sangat sangat sangat letih.Siyes la oi, aku kan tak pernah berurusan dengan orang cenggini.Kalau ikutkan aku ni memang pembeli online tegar.Kalau boleh sotong ikan sayur pun aku nak bantai online.

Mula tu aku order, lama oo sebab barang ni ikut trip dari UK kan.So, ko pepaham la kalau barang masuk kontena atas laut ni lagu mana kelambatan dia.Ok fine, sebelum tu aku ada order kasut dengan orang lain.Elok je urusannya.Mula order letak deposit terus bagitau dijangka sampai bila.Barang dah sampai terus je msg bagitau kena settle baki sebab barang dah ada depan mata.Hari ni bayar, terus bagitau akan dipos bila.Habis cerita.Barang pun selamat sampai hati pon manyak sinang.

Kena yang ini, ya ampun taubat datok nenek ko tau.Ok, kalau mula tu masalah dengan shipping.Fine ! aku terima sebab kita tak boleh nak elak benda nak jadi kan.Ini ko bayangkan la.Aku memang rasa nak hempok je.Mula tu aku order, dia bagitau la berapa aku kena bayar.Aku dah bank in.Ok dia cuma jawab nanti dia akan update.Aku pun biar je la.Kan nanti aku banyak tanya di katanya aku ni pembeli yang banyak songeh.

Dah sebulan masih senyap, aku tanya status barang aku.Dia cuma jawab barang aku trip 13.Urm, ok fine.Sebab aku memnag follow FB owner.Dia ada la bagitau masalah yang dorang hadapi.Then aku dpaat tau barang untuk trip aku dah sampai.Aku diam je lagi.Dia msg bagitau yang ' rasanya' barang dah sampai dan mintak aku settlekan semuanya.Ok aku settlekan dalam masa 3 4 hari gak.kehkehkeh.tenet lembab la.dengan aku yang memang sedia maklum lembab.

Bila aku dah abyar, aku inform dia terus senyap.2 3 hari aku tunggu.eh eh senyap je dia ni.Bior betol ye dok?aku hantar msg bagitau yang aku kursus.Kalau ada apa apa sms je la.Dia masih senyap.Yang kawan aku dah tanya.Barang dah sampai.Alamak, aku kalau tak melibatkan orang lain aku tak ada hal.Ni kalau melibatkan orang punya barang.Aku mula seram sejuk.

Aku sms kol 2 petang, kol 7 baru nak jawab.Aku tanya barang acane ek.Nak kena amik kat mana.Ye la ko bayangkan la.Dia boleh senyap buat bodoh je.Adoiyaiii !!..then dia cakap, nak collect pon boleh nak pos pun boleh.Kalau pos sure aku kena charge pos pulak kan.So, aku decide nak collect je la kat umah dia.Tu pun ya ampun.Berbulu balik la ketiak aku nuggu dia reply.Aku ni memang la tak menyabar jadi orang.Kan aku sms bertalu talu bersama makian kata pulak aku ni kuang ajor.Tapi ko relak's je cemana pulak.Cakap la bebetul, detail detail kan senang.Bikin orang picah perot tahan cirit la aku melayan orang camni.

Tah la, aku ni bukan la cerewet bebenor, tapi bukan ke senang ko punya step cam orang lain yang biz online.Dapat order -> confirm deposit -> bagitau barang dijangka sampai / masuk trip mana ->bila barang sampai mintak baki -> check payment masuk tak -> bagitau nak collect kat mana. Senang bukan??...

Tapi itulah namanya pengalaman mengajar erti kehidupan, ewaaahhh.Makanya, harus la aku menerai nerai kan.Gigih ok bila dpaat msg yang cakap tak ada kelas mengaji terus ajak roomate pegi tesco beli barang dapur yang dah licin.

Oh ok sate ku dah siap ditelan .. memang patut la 46% reduse FAT.kehkehkeh.


Satay dalam penyelenggaraan


Siap satay, kuah satay dan juga bawang panggang.

Ok, memang best la benda alah ni.Ko masukkan dalam tu bio je dalam beberapa minit, ko tengok la.balik balikan sikit.Siappp !!!...hehe 

**siappp !! jugak la bil letrik ko nanti **

1 comment: