Sunday, November 25, 2012

Andai Itu Takdirnya ....

Setiap orang ada masalahnya sendiri, setiap orang juga ada ujiannya sendiri.Andai itu takdirnya, kita kena hadapi juga kuat tak kuat, kena kuat lah.

Bulan ni macam macam cerita aku dengar.Ada yang sedih dan tak kurang juga yang gumbira.Aku ni kadang jadi kaunselor pun boleh, jadi setazah pun boleh, jadi batu api??lagi la sangat boleh.Wah !! serba boleh katakan.Kau bole?.........jalannnnn

Beberapa bulan yang lepas, masa aku balik kampung mak aku bagitau sepupu aku dah peknen.Biasa la kan, semua pun bergumbira sakan.Ye la dah 10 tahun lebih kot dia kawin now baru nak melekat's.Then last 3 week aku dapat tau yang dia dah bersalin.On Fine !! tahniah dah beranak.Yang paling terkejut's sangat tu.Last week GF sepupu bagitau yang anak nora [ kazen aku ] tu ada masalah jantung dan doc kata anak dia ada jantung berlubang.Ui....besar betul dugaan nora ko tau.Dari kecil lagi dia tanggung derita.Lahir dari keluarga yang memang huru hara.Dengan bapak yang panas baran.uiiii.. ngeri beb.Sekarang tuhan uji dia sekali lagi.Moga dia tabah hadapi dugaan ni.Andai Itu Takdirnya...

Semua orang idamkan perkahwinan yang kekal hingga ke akhir hayat.Betol, kita ni manusia biasa kalau nak dapat apa yang kita nakkan [ perfect ] memang sukar nak dapat lah.Kita kena terima kelebihan & kekurangan pasangan kita.Aku terkejut juga bila dapat call dari kawan aku cakap yang ' izan aku dah cerai' kau bayangkan la yang kawan aku tu baru kawin bulan April tup tup dah cerai raya haji haritu.Alasannya ' tak bahagia selepas 1 bulan berkahwin' [ menurut kata ex-SUAMInya ].Kuang ajor ek?kawin 1 bulan kau dah cakap camtu.Dia ingat kawin ni pakai buang kot.Ke?dia nak 'TEST' ok ke tak?..otak kau.Tapi, tu la.Kita memang tak dapat nak menidakkan sesuatu perkara yang berlaku tu.Andai itu takdirnya ...


**Bila nak ke sini lagi? *

Macam tu juga aku.Tahun 2012 memang memberi kesan yang amat besar dalam diriku.Macam macam hal berlaku.fuh !!! tahan tak tahan je la nak hadapi semua tu.Mungkin ada yang tau, dan mungkin ada yang tak tahu.Aku memang kena redha atas ketentuannya.Ikutkan hati memang akan ada yang mati.Tapi?alhamdulillah diberikan akal & fikiran untuk memikir sedalam dalamnya tiap tindakan yang nak dibuat.Bila difikir balik, inshaallah apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya, yang kita pun tak tau....

2 comments: