Wednesday, November 21, 2012

Pasrah..

Pasrah ....... amboih ! kemain senang nak suruh pasrah kan.hait !!..aku nak cerita sikit pasal kerenah kerenah setuden aku tu hah,Ya ampun, kalau tak bagi kita sakit kepala sehari memang tak sah tau.Ada je yang buat kita nak membebel.Kadang tu kelakar pun ada perangai dorang ni.

Kes yang baru ni jadi, bila ada sorang masuk bilik kami then bagitau ada orang sakit.Wah !! kami pun ala - ala, eh eh bantuan bantuan.Bila kawan aku cakap yang budak tu sakit perut sampai nangis nangis duduk kat bawah lantai aku pun macam eh eh apa ke teruk sangat tu kan.Aku pun dengan penuh kekuatan keluar la tengok.

Budak gedik tu dah nangis.Aku pun tanya lah dia :-

 ' hah, awak ni sakit apa?'

--> GASTRIK

'habis tu?makan tak tadi'

--> tak makan

'hah??? tak makan?dah tau sakit kenapa tak makan'

--> dah tadi DM lauk daging, saya tak makan daging

'dah tau tak makan daging, susu ada??biskut ada ?? roti??..makanan lain ?'

--> tak ada

'tak ada???......kita ni kalau tau kita banyak sangat hal itu tak makan ini tak makan, kena la ada standby semua tu....'

Aku terus blah, malas nak layan.Lagi aku tunggu, lagi banyak pulak budak tu makan maki.Adoiyaai !! nampak sangat kan?tak matang.....


nah !! aku bagi kau makan unta sampai pengsan..

No comments:

Post a Comment