Friday, March 8, 2013

Enjoy Your Holiday ...

Assalamualaikum kawan kawan ..

Aku nak share sesuatu dengan kamu kamu dan juga kamu semua.Mungkin ada yang dah buat, dan ada juga yang mungkin tak buat ~~ oh itu adalah aku aku dan aku la tu.

Situasi ni berlaku masa aku buat soalan final last week. Petang tu aku nampak dari bilik kat kaunter depan hotel aku duduk tu ada orang macam kecoh kecoh.Drai jam 5.30 petang kejadian tu.Sampai la malam  dalam pukul 10 kot.Tak pasti.Aku turun makan jam 7 petang.Dengar la dorang bising bising pasal bilik.

Kami beranggapan dorang tak puashati dapat bilik tak best.Tak pun dorang dah bayar tapi hotel kata tak bayar.Memang kecoh beb, siap ada yang rakam aksi aksi tu lagi.Habis kat situ sebab malas nak kepochi sangat [ walaupun rasa nak duduk je situ dengar apa yang jadi ]..dasarrr penyibuk.

Lepas sarapan pagi terus lalu depan kaunter.

eh semalam acaner?settle?
--> dah kak 
oh ye ke, sampai malam kan?dan akhirnyaaa.... 
--> ha ah dari pukul 5.30 ptg sampai la malam dan akhirnya dia keluar la. 
oo ye ke?dah kenapa?tak puas hati bilik?

Dan dia pun bercerita, maka ceritnya begini :-

DIa dapat hadiah la kononnya dari 1 syaritkat insurans, percutian 3 hari 2 malam di Hotel SM PD.Dan dia pun bawak la anak anak sedara untuk bersuka ria.Siap bawak barang nak masak masak lagi [ aku tengok ada sos mee hoon.hehe ].Sampai je dekat hotel nak check in la kan.Dan hotel bagitau tak ada pun sebarang reservation untuk penginapan dorang tu.Lepas tu pun apa lagi, mula la cerekerama segala.Amboi siap bermakian lagi ko.

Hotel suruh dia call agen tu.Ada ke patut, dia suruh agen tu yang call.Haish !! macam lawka la pulak sebab pesal plak hotel nak call, padahal dia la patutnya call.Dan dia yg kena tipu.Dia tetap salahkan hotel.Kata memacam nko.Siap nak ugutan semua la.Habis manager & GM hotel turun.Fuh !! hebat tak hebat.Buat malu melayu's je tau.Siap cekak kolar manager lagi, siap cakap lagi, kalau dia tak salah dia suruh receptionist manager tu resign.haha lawak ek.Dah kenapa kau.

DIa siap cerita la dia dah bayar sekian ringgit, masalahnya dia bukan bayar dengan hotel, tapi dia bayar dengan agen tu sebab nak renew life insurans.Adoiyai la.Nampak sangat tak berapa nak bijak kan.Apa la masalahnya, kau call je la agen tu.Ini ko memekak dan akhirnya ko tak dapat juga duduk hotel tu.Siap makcik dia masuk kat receptionist tu nak kunci bilik hotel.Budak recep tu siap cakap lagi, kami sabar je kak.Sebab dah ditrain jangan melawan.Dia bodohkan kami, siap cakap nak rape la, memacam kak,dah macam gangster dah.

Itulah dia serba sedikit cerita yang aku nak share, dan pengajarannya adalah :-

1. Kalau memana kampeni bagi percutian , jangan nak suka suki sangat okeh.Tak payah nak feeling enjoy enjoy holiday.

2. Call hotel yang kita nak duduk tu, tanya ada tak sesapa bookingkan bilik untuk kita berholiday.

3. Kalau dah confirm ada, hahhh baru la boleh pergi bercuti dengan girang.

Paham tak?Tak payah nak suka sangat kalau dapat free.Mana ada FREE sekarang ni..

So?enjoy your holidayyyyyyyy

No comments:

Post a Comment