Tuesday, March 12, 2013

Oh Saya BerTabita...

Assalamualaikum..

Nama baru, suasana je lama.Cerita masih ditakuk yang lama.Rasa macam bagus je kan bila tukar nama belog ni.Terasa diri goblok.huih !!.. kita tak kisah kalau orang nak baca belog kita.Tapi kita dah bagitau dulu dulu.Kita tak suka kalau ada yang sibuk sibuk macam monyet dengan kita [ sori onyet, pakai nama mu -- ampoon ].

Biar la kita berada dialam rumput rampai yang hidup melata.Cukup masam panggil bangala suh mesin.Cukup !!..tak payah nak semak kepala.

Ok, kita balik pada cerita asal.Oh saya baru habis bertabita.Ingat ya, baru habis maknanya dah tak pakai lagi.

Tau kan tabita tu apa?ala..produk yang sedang hangit dipasaran tu.Yang rerata testimoni dok menceritakan akan kehebatan produk ni yang bisa membuatkan kulit mukamu halus bak bulus kucing ku si utin tu.Ate, cuba gugel testimoni.Majoriti akan cakap

 ' mula mula pakai muka akan pedih perit tegang, tapi cuma untuk beberapa hari saja, lepas 1 week...wah !! bercahaya tak payah pakai make up pun dah cungggg '

Itu kata mereka, nak dengar kata makcik wumpot pulak tak?

Mula mula nak pakai tu memang takut ko.Sebab semua testimoni cakap pedih pedih kan lepas 3 hari.Masa mula nak pakai tu dah kira, kalau aku pakai sekarang 3 hari lagi aku kena bertugas kat PD.Panas pulak tu cuaca.Aduh, cemana ni.Tapi sebab lepas tu katanya akan jelita kan.Dah nama pun pompuan harus la menerai.Aku gasak je la,tenyeh kat muka.Hari pertama berlalu, oh alhamdulillah.

Hari ke 2 .. urm masih sama lagi.

Hari ke 3 .. erk, ok ok bagus.sama je.

Hari ke 4 .. alamak, patutnya harini dah start pedih.Pejam pejam mata la masa pakai.Eh, maish sama juga

Hari ke 5 -- 7 .. ok fine, muka aku masih sama ok.samaaaaaaaaa.Adakah tiruan?urm tak berani nak cakap.Sebab aku beli dengan penjual yg jual set original katanya.

Dah, tak payah nak menghitung hari.Samaaaaaaaaaaaa je oi.Sampai ke sudah aku pakai muka aku tak ada rasa pedih walaupun 1 saat.Memang tak ada.Bila aku bagitau penjual tu.Dia pun felik gak.Sebab orang lain semua pedih.Aku je yang keballl.Kulit keturunan buaya tembaga agaknya.

Bayangkan la 1 bulan pakai.Tak boleh pakai bedak semua.Tapi kan walaupun tak pedih ada juga yang tegur.

Muka ko ni kan bersih je.

erk?bersih apanya.kau tak nampak itam ni?

Ala, tu normal la kulit gelap.Tapi jerawat tak ada.Aku dapat rasakan muka ko kan licin je.

Hah, ye la ko.Muka aku memang jarang la ada jerawat.Kadang kadang je.

urmmmm, tapi ye la.Apa yang aku perasan, sejak pakai benda ni 1 bulan muka aku macam tak ada jerawat hinggap.lelain tu.. macam biasa je la.Kan nanti aku cakap lelebih kata pulak ..

ini semua poyooooooooooo

Jadi aku ambil keputusan , pakai balik produk lama sudah.

Kalau korang nak try produk ni?urmmm sukati la kalau nak pakai.Aku tak kata tak bagus, aku juga tak kata bagus.Ikut kesesuian kulit muka la.Aku beli hat trial set pun dah sangap.


ni bukan aku punya --> aku gugel je tah sapa punya
 [ aku pinjam la ek gambor sebab aku punya dah bagi ciktong sampah merah pakai ]

Kesimpulannya --> Kau suka membazir kan??....

No comments:

Post a Comment