Tuesday, July 2, 2013

Disiplin Paling Penting ...

Assalamualaikum semua ,

Alhamdulillah lagi beberapa hari nak masuk bulan ramadhan.Persiapan?Urm, persiapan raya lebih dulu dibandingkan dengan persiapan puasa.Memang choi tau aku ni.Rasa nak lempang je kan?.

Bila kita nak cerita pasal diet ni, memang ada sikit menyampah.Memang sangat sangat menyampah.Bayangkan lah opsimate aku boleh cakap

Argh, sudahlah izan.Patutnya sekarang ni dah nampak HASIL

Nah !! rasa tercabar kan?aku yang KENA ni lagi la.Sebagai cabaran juga selain dari cabaran roomate.Oh memang ada yang mengatakan ' ala, kalau dah sayang tak pe pun kan'.

Ya,

Betul la tu.Kalau dah sayang.Tapi acer bayangkan pandangan mata sendiri.Tak apa jika selesa boleh teruskan.Tapi kalau dah start semuanya sakit macam aku ni?solat pun dah duduk, hah.. nak teruskan juga ke?Tindakan perlu diambil.

Berbalik pada topik asal.Sebenarnya apa juga yang kita nak lakukan disiplin kena ada.Nak nak kalau bab jaga pemakanan ni.Um, jaga pemakanan lebih sedapkan kalau nak dibandingkan dengan perkataan 'diet'.

Bagi pendapat aku la, semua produk sama je.Kalau kita  tak disiplin, kalau kita tak jaga, memang dia akan bounce 2 3 kali ganda.Percayalah.

Aku?.. apa je yang aku tak pernah cuba.Memang sangat sangat membazir.

Dan orang akan cakap 'ala, aku makan kan bila aku stop badan aku naik sepuluh kali ganda '..Persoalannya kat sini adalah :

KAU DISIPLIN TAK?

Bila kita ambil sesuattu yang kononya untuk membantu penurunan badan kita, sebenarnya minda kita dah SET.Oh produk ni aku kena makan ini sahaja, aku tak boleh makan itu.Aku hanya boleh makan takat ini.

Dan akhirnya YES !!! AKU BERJAYA SELIM DENGAN PRODUK NI

Tapi? bila kita berhenti?kenapa kita tak boleh ikut apa yang kita buat masa kita amik produk tu?kenapa kita makan ikut suka kita?Sebab, kita tak ada disiplin sebenarnya.Kita rasa selesa sebab kita dah dapat apa yang kita nak.kan??

Masa ni kita jawab ' abis tu dah lapar '.Ye betul la jawapan tu.Dah lapar.Makan je la kan?

Itu la sebabnya aku perlukan sesuatu yang boleh support perut aku ni, aku ikut cara sendiri.Ewah !! kemain tak makan itu ini.Tapi bila dapat melantak?memang tak boleh blah.

Aku pernah turun 4 kg dengan 1 produk ni.Wah sangat berjaya.tapi bila aku stop aku makan dengan gumbira, hasilnya naik balik.itu salah aku bukan salah produk.

Dan aku nekad kalini, dari segi pembacaan juga, dan ahkirnya aku memilih ' HERBALIFE ' untuk ubah pemakanan aku.

YA, ' i love HERBALIFE ' --> aku kena love ketat - ketat sebab aku tengah guna kan.hahaha

Membazir duit?untuk orang yang boleh maintain sendiri memang akan kata YA.Tapi untuk orang yang tak ada disiplin macam aku? apa yang boleh aku katakan.

Dalam masa 3 bulan ni akua da coach yang akan pantau aku.Oleh itu aku memang kena berjaga jaga ciksenah ada yang merati...

Dan , saya juga adalah PENGEDAR SAH untuk produk ini.[ Kawan, aku tak adalah jual sangat, tapi kalau korang nak cuba boleh la contact aku [ best price -- rege kawan - kawan ]... sebab aku minum kan, kena la jadi ahli baru la boleh dapat murah.

No comments:

Post a Comment