Friday, June 22, 2012

berudu or budu

Berudu?..tau tak berudu tu apa?Kalau budak budak zaman sekarang mesti tak tau apa itu 'berudu' .Tah tah mak mak orang ni pun dah lupa apa itu yang dinamakan berudu

 ini lah berudu 

Tapi, sebenarnya bukan nak cerita pasal berudu.Tapi nak setori pasal BUDU.Aku dengan roomate kan suka sangat budu.Eh tipu pulak.Roomate yang suka sangat.Aku cuma suka lite lite je.Sebab bila aku makan, hidung aku akan merenyam rasa nak garu pakai garok sampah sarap.Tapi, sejak semenjak ni kan.Alahai, aku macam jatuh chenta banget sih sama ini BUDU.

inilah BUDU

Budu ni rasa dia masin.Tapi kalau di campur dengan bawang besar,letak pulak cili api then perahkan limau..aww..memang osam la rasa dia.Makan pulak dengan ulaman tepian rumah yang segar bugar itu.Dah macam makan sireh ko tau.Balut balut pegaga cicah dengan budu.

bawang besar bersama cili dan juga perahan air limau

inilah pegaga

3 comments:

  1. sgt setuju...kalau xmo baca jgn baca,nk baca senyap sudah.. hehehe

    ReplyDelete
  2. alamak salah tempat patutnya komen kt atas utk cita "KAU KISAH KE" sorry eks huhuhu

    ReplyDelete
  3. haha...itulah pasalnya.tanjat tau titer..tp?x apa pun tak ada hal....mana2 pun ok je.

    ReplyDelete