Monday, June 4, 2012

Strategi ..

Kita ni kan, apa je yang kita buat mesti kena ada strategi tau.Tak kisah la apa hal sekalipun.Nak menjatuhkan orang juga kena ada strategi.Nak meniru time exam juga kena ada strategi.Nak beli enbag sekalipun strategi mesti kena mantop.Nak kuruskan badan pun kena strategi --> yang ni aku punya strategi semedang tak menjadi tau.Nak JUAI BARANG pun haruslah kena ada strategi.Kalau tak ada strategi .. haha itu yang kelaut tu.Aku rasa kalau kita masuk apa jua barangan pun akan diajar marketing plan kan.Kalau kita nak jual kerepek sekalipun strategi mesti kena ada.Bukan boleh main hantam sajalah labu.Eh eh . aku bukan jual barang tau.Ni aku nak cerita sikit la pengalaman aku .. bila orang kenalkan barang lepas tu bagi aku panas dan rasa macam nak ajar je orang tu cemana nak jual barang.Nak tarik perhatian orang.Sebab kesian nok's..dia cerita cerita lepas tu orang LANGSUNG tak beli.Kesian kan.....

Ni salah satu kisah yang masih FRESH la.kisah kisah lain banyak tapi aku amcam ala - ala dah lupa la.Malas nak ingat pun ya la jugak.Last week, opismate aku ada orang call dan ajak datang rumah 'dia' jam 2.30ptg camtu la.Aku ni macam biasa la mana ada orang nak ajak.Kononnya sebab tak ada anak kecik2.Haha.aku macam rasa tak selamat la jugak.Sebabnya, 'dia' juga ada jual barang barang lain kan.Opismate aku pun apa lagi.Ajak la aku.Aku serba salah la jugak.Ikutkan aku ada kelas.Nak sign RPK budak budak tu.Tapi macam, eh eh best jugak ek menyibuk.Sekurangnya tak ada la dia nak point kat aku.--> konon la

Macam biasa la kami 4 orang berjalan berpimpinan tangan sambil menyanyi nyanyi dengan girangnya menuju ke rumah beliau.Sekali tengok ada 2 orang yang dah nunggu.Aku pun dengan banggangnya mintak la katalog emas sadur tu.Dikala semua orang tadah telinga, aku pulak menadah mata untuk menelek dan verangan2 pakai emas ala2 datin wan abe tu kan.Bila dia masuk bab barangan yang diperkatakan tu ada lah 2 sachet depan mata kitaorang.1 untuk dewasa 1 lagi untuk kanak kanak.Apa la salah kan ko bukak 1 sachet tu bagi mak mak orang ni rasa.Aku hint dah berkali kali.Siap suh opismate aku balik bagi kat anak dia suh rasa.Aku ni siap tanya RASA dia cemana lagi.Tapi, mereka tu buat bodo je ko tau.Adoi la wei .. cemana tu?kawan aku dah macam berminat.Tapi ada ke mereka itu lebih kepada ' kalau jadi ahli '...siap nak menyunting la.Kalau murah tak apa.ni dah la rege tambah sikit je boleh dapat barang dia.Lepas tu kena menten plak.Kiranya sekali bayar untuk setahun ok.Bukan untuk selamanya.

Opismate aku macam nak try la jugak la.Dia buat masa ni tak nak la jadi ahli.Tapi dia cakap.Apa kata kalau dia pakai je ahli 'dia'..ko tau 'dia' boleh cakap pulak ' eh eh tak nak la...akak bukan nak keuntungan.akak nak share kebaikan '..kan nanti aku cakap tak cerdik marah pulak kan?..apara ko..kalau aku la kan.aku akan cakap ' ok camni la...Kalau tak nak jadi ahli pun tak apa buat masa ni.ambik 1 kotak dulu try la cemana.Akak bagi 10% kalau amik barang.kalau serasi jadi lah ahli.boleh la dapat murah sikit ',aku rasa lebih baik kot dari dia paksa paksa jadi ahli.Memang tidak la kan.Lantak la ko nak cakap.Janji barang jalan.Lagipun baru nak try.Dah la ko tak bagi TRY MINUM pun.

Aku ingat aku selamat.Sekali ambik kau izan.Orang lain dia pomote namploh hengget punya barang, sekali aku?haha tujuhratos punya rege,ambik kau.Macam biasa lah la.Kalau dah anak pun belum ada ni.Dia cite la pengalaman kawan kawan dia peknen segala bagai..nak ketawa pun ada.nak sekolahkan pun ada.Mula mula dia cakap makan masa peknen.sekali tukar la makan sebelum peknen.hello kak , tujuhhatos tu kalau aku beli dinar emas..lemayan ok. --> mata duitan kan aku..

Sebelum balik tu kami dihidangkan dengan air durian belanda dan juga kuih cara.Kawan aku cakap la ' urm..sedapnya air durian belanda ni ' dan dan la 'dia ' cakap ' ada dalam katalog tu '..sekali kami tengok non hado pun perasa durian belanda.dang !! kantoi lagi kat situ kan.Patutnya bagi la  rasa air yang dikatalog itu.adoi la wei...

Ikutkan ada lagi cerita terperincinya.Tapi harus la jemariku ni kurus kering menaip.kesimpulannya
--> lain kali bagi la RASA ek..& jangan la nak paksa paksa orang join..apapuntakbolehblah.<--

No comments:

Post a Comment