Saturday, June 23, 2012

kau kisah ke? ..


Haish!! pelik kan mereka ini.Napa nak sibuk dan amik kisah sangat dengan orang lain.Maksud aku, mereka mereka yang suka baca blog orang dan lepas tu kutuk kutuk ngata ngata dan sibuk menyibuk.Siyes la, aku kadang menyampah sampah dengan orang orang yang macam ni.Bila baca blog orang pasal orang tu pergi party sana sini,mula la nak mengata itu ini.Bila orang tu sibuk cerita pasal keluarga dan anak anak, hah mula kata ' macam dia sorang ada anak', bila orang cerita pasal kerja dia cakap pulak ' macam dia sorang keje best gaji besor', bila orang tu cerita pasal dia pergi overcee dan beli handbag mahal lagi la bercakap 'eleh nak belagak menunjuk pergi overcee blah la', bila orang tu cerita pasal dia suka handbag, hah itu lah lagi mengata sakan ' takat beli kat PS, tak payah sembang'.. Eh, biar lah kan dia nak cerita apa pun.Itu blog dia.Tak kan dia nak cerita pasal kau pulak?memang tak koser la kan.

Adoiyainyepun, kalau orang tu tak update blog mula la nak menceceh ' napa tak update blog'..wak luu !!.Yeps, aku memang suka baca blog orang.Saja suka baca apa yang orang minat.Apa yang diaorg buat.Bukan nak menyibuk pun.Kadang kita ni buat blog supaya kawan kawan kita yang duduk jauh tu tau la perkembangan kita.Cam tu juga aku.Suka la tau perkembangan kenkawan yang dok jauh nun disana.Kadang tu aku tak kenal pun orang tu.Tapi, suka la nak baca ... Ada info juga kalanya.Kadang aku suka baca pengalaman kerja dorang.Cemana rutin seorang dokter, juru terbang..hah aku suka tu semua.Then, cemana pengalaman tinggal di negara orang.Camtu la..yang baik kita jadikan ikutan.Yang tak berapa baik BAGI KITA , kita jadikan pengajaran.Bukan ngutuk dan ngata.

Macam aku la.Saja suka suka tulis blog.Tah la, saja suka je la pun.Kau ingat aku kisah ke kalau tak ada orang baca blog aku.Siyes, aku NO HAL la.Tapi, aku kisah kalau orang yang suka sangat nyibuk camni...

Orang baca blog ko pun nak baca juga,.Tapi?ko kutuk kutuk belakang.Yang kau kisah sangat ni dah kenapa?Kalau kau rasa tak nak baca?Kalau kau rasa blog orang tu semak mata, sakit jiwa raga kau kan.Kau tak payah la baca.Heloo, tak semua blog tu tak bagus.Tak semua ok.Mungkin la ada sesetengah tu macam ... errrrr.. sikit.  Tapi. kau tak payah la nak KISAH SANGAT.Atau mungkin kau ni sakit kan?SAKIT JIWA kot tengok orang lain.Hah, kau je la yang bagus....

**sessi luahan perasaan [ tetiba kan ].

No comments:

Post a Comment