Thursday, July 19, 2012

JJCM NS-PHG -TGNU2012 - part 1

Cerita basi sebenarnya ni.tapi masih tak berapa nak basi sangat sebabnya belum sampai sebulan.
Aku , roomate dan juga siJaNDa memulakan perjalanan dan percutian pada 3.06.2012 hingga 5.06.2012.Gerak dari rumah dalam pukul 9.30pagi jugak la.Kira lewat jugak aku gerak.Singgah kat Kafeteria Terengganu Taman Lavender Height Senawang untuk sarapan sebelum meneruskan perjalanan.See?nak pergi terengganu tu.Boleh pulak melantak masakan terengganu.haha apakah?


kafeteria Terengganu


Nasi Dagang


Habis makan dan teruskan perjalanan ke destinasi seterusnya., iaitu ke temerloh untuk menjala ikan patin pulak.Dalam pukul 10.10pg kami meneruskan perjalanan.Kami melalui jalan baru ke kuala pilah dan terus ke bahau untuk ke temerloh.Orang cakap perjalanan kami sangat jauh.Tapi, kau ingat kami kisah ke?suka hati la kan. [ wah !! kerek nampaknya disitu...]..eh eh tak la.Sebab ke temerloh dulu kan untuk menjala ikan patin tempoyak katanya.Haruslah gigih walaupun ikut jalan jauh.Itu la sebabnya kami takut untuk bercuti bersama orang lain.Takut tak terikut.Kalau jenis tak kisah tak apa.Sebab tema kami adalah JALAN JALAN CARI MAKAN tau.Kalau sanggup..ayuh !! kalau banyak hal? ---> kau pergi la sendirik..

Sampai temerloh dalam pukul 1.00 tgh gitu la.Macam agak lewat jugak.Tapi ye la kan.Biar lambat asal selamat.



Nah kau, sedap ok Patin Tempoyak, Sambal sotong,Ulam ulaman serta nasi tambah lagi 1..Semuanya RM 28 [ Harga termasuk AIR ]..hehe.Memang betul betul makan tau.Ikutkan aku nak aje aku ratah ikan patin tu sekor.Haha, dah macam hantu pocong ikan patin pulak nanti.Tapi, memang terasa rasa la ikan patin tempoyak ni.Stok tak boleh lupa.Kalau ingat terus nak **pitam....

 Siap siap makan semua dalam pukul 1.45ptg juga la kami meneruskan lagi perjalanan ke destinasi seterusnya, iaitu KEMAMAN pulak.

Perjalanan yang juga boleh tahan jauh.Singgah masjid untuk Solat Jamak.Senang dah solat siap siap.Buang apa yang patut dan bagi My JaNDa rehat kejap.Semput dia jalan jauh jauh.

No comments:

Post a Comment