Thursday, July 12, 2012

merajuk

Selalu kita dengar orang merajukkan?...kadang tu ada yang kata 'keretaku aku merajuk sebab aku cakap nak tukor dia'.nah kau,sapa suh gedik - gedik cakap.Tengok cam aku.Tak ada nak cakap --> terus aje bagi tuan baru kat dia [ poyo kan ]

Ok, kita berbalik pada merajuk ni.Sakit kepala aku bilaa ingat balik  anak 'gadis' aku merajuk.Alohai nak oi, tak tenang mak ko ni dibuatnya.Tah napa dia merajuk tak tahu la.Aku bukan ada cakap - cakap pun.Niat tu sekejapan ada la.Tapi, mak kan tetap 'sayang' ko.

Bila dia merajuk aku memang macam nak pitam 2 saat.Ok aku tau sume pun dah pening kan.Ko perah dengar 'gelang merajuk' ?.Haha, tak pernah kan...tak pernah kan?kalau gelang 'lari dari rumah' memang banyak kali kita dengar.

Kisahnya aku memang betul betul tak perasan.Tah la cemana aku boleh tak perasan langsung, merangkap tak ada perasaan.Yang aku sedar bila aku bangun pagi, tengok-tengok , eh eh gelang aku mana?...-- oh terbukak la ni.urm..tak pa nanti cari.

Siap siap mandi aku subuh dulu.Dengan hanya berbekalkan spentot aku kemas katil.Nak lipat gebor.Nah !! hambek kau.Gelang aku nan hadooooooooo atas katil.Habis semua aku geledah.Dalam bantal semua aku check.Siap suluh bawah katil lagi.Ok tak apa lagi.Aku turun dapur, kot la cicir malam tadi masa basuh kain ke..tengah masak ke kan.Memang tak ada.

Aku tanya roomate ' awak perasan tak, masa makan malam tadi saya pakai gelang ke tak'?...dia jawab ' urm, tak perasan la.makan mana nak tengok tangan'--> ok fine sebab kau hanya tengok tetet aku je kan..haha [ hampon mate ..ku terlucah kejap ]

Then aku ckp lagi ' urm..mana ek,agaknya kat padang kot' [ sbb aku j/k kembara dan sukan. dia jawab lagik ' tak kot.tah tah kat opis ke kat stor ke masa solat semalam '

Aku macam ' aku rasa ada kat rumah'...tp?tak sedap hati gak.Dan yang aku rasa sangat BONGOK adalah ' kenapa aku boleh tak perasan yang gelang aku tak ada, kalau gelang kaki boleh pulak aku perasan dia berfungsi ke tak..adakah aku hanya ingat totey ke?..hahaha '

Ye la ko..aku cubaaaaaaaaaaaaa ingat balik.SAH,aku tak tak ingatttttttt apa apa.ya allah, baru sikit tuhan amik nikmat aku.aku dah mengelabah berok.Aku gagahkan juga la.Masuk opis...no tidakkk MEMANG TAK ADA..tak apa, kita pegi padang..aku gigih ke padang sengsorang...SAH,MEMANG TAK ADA.Dan tiba tiba aku bertafakur [ ye ke?...] bukan bukan, bermuhasabah diri kejap ' OK LAH,KALAU BETUL AKU MASIH REZEKI AKU, AKU YAKIN ' DIA AKAN BERSAMAKU', TAPI..JIKA MEMANG BUKAN REZEKI AKU,AKU REDHA DENGAN 'UJIAN' NI.BIARLAH NILAI YANG SEDIKIT DIAMBIL'...kiranya ala ala macam ombak rindu la 'REDHA DAN PASRAH' [ ok fine !..roomate aku gelak bila aku camtu --> ko ingat kau selamat mate..aku suh ko ganti yang BESORRR mcm rantai motor kau..haha [ sempat aku gelak setan jahanam ]

Aku kan memang dalam kete sebab dah pasrah kan.Sekali aku tergerak nak tengok kat 1 tempat ni ... dannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

SYUKUR ALHAMDULILLAH, YEPS.....MEMANG REZEKI AKU.TERIMA KASIH YA ALLAH...

Ko nak tau mana anak 'gadis ' aku sembunyik??....



boleh kan dia sembunyik kat celah2 seat...


Kalau ya pun kau merajuk nak oi,Kau sembunyik la dalam cik 'C' ke.Sekali lagi kalau kau buat hal, memang mak 'kawin'kan kau terus.....huh !!

**ni aku taip otw nak balik pt yaani**..ehek's

No comments:

Post a Comment