Thursday, September 6, 2012

Betapa kuat beta punya hati .....

Orang kalau anak pun tah bila nak ada, badan pun udah macam anak seploh kekdahnya haruslah ramai yang mengendeng untuk promote barang barang dagangan masing masing.Ye dok?.Macam macam la yang nak ditebarkan.Ini bagus itu kurang berkesan.Testimoni belambak lambak yang sangat berjaya.Wah siap ada jaminan lagi.Harga dari serendah rendah harga sampailah ke tahap mencekik punya harga.

Kalau korang perasan dha tahap menyampah, aku ni kan selalu cakap badan aku mencanak, nak diet la.Nak try la produk tu la.Macam macam la.Nak nak pulak kat luar sanun haih kemain banyak lagi produk.Dengan susunya la, shakenya la,sachet lagi,pil lagi..hayoooohh pilih je mana kau nak.Siap boleh cakap kurus tanpa perlu bersenam.Banyak la kau.Kalau tak senam acane lelemak nak mencair kak oi.Kalau ko minum la susu seploh tin pun tapi?duduk je besarkan bontot memang berkampung la lemak kat bontot ko tu.Ye tak?Kalau tanpa berlapar?yes, betul tanpa berlapar,Tapi kau kena tahan nafsu.Kalau yang kuat tu boleh la.Kalau kena yang tak makan saman macam aku?Ko rasa boleh ke?.haha memang TAK LA KAN.

Berbalik pada disiplin dalam menguruskan badan ni kan.Kalau di perhatikan pun semua produk tak kira la apa pun mesti kena disiplin yang tinggi, makan ikut sukatan.Siap ada yang tetapkan berapa karbohidrat yang kita boleh ambil dalam sehari.Memang kita tak akan lapar.Tapi emosi kita akan terganggu sikit la sebab keinginan tu ada cuma tersekat.Macam biasa la kan.Bagi yang KUAT boleh sebenarnya.

Kalau kita tengok balik kan.Kita tak payah nak makan produk apa apa pun boleh kalau kita ikut dia punya pantang larang.Cuba baca sesatu.Semua pun suruh kita jaga makan.Cuma kalau yang kata tak perlu senam tu ada penipuan sikit la.Senam tetap kena ada walaupun kita buat sit up.Kerja kerja rumah juga adalah satu senaman.So?kita boleh turunkan berat secara semulajadi sebenarnya.Aku ni tau semua tu cuma alahai,kemain liat nak buat tu dah kenapa.Kalau ikut kevin zahri punya lagi la.Dia tetapkan berapa kalori kau kena ambil.Yes, aku ada buku dia, siap beli ok.Kita kira la banyak mana kalori yang kita perlukan.Kalau ikut bebetul insyaallah confirm berkesan untuk masa panjang.

Ingat pulak kata kata kawan aku ' sampai bila kita nak bergantung pada produk ?'.kalau kita dah stop, hah mula la badan akan naik balik,apapun pun sebenarnya berbalik pada disiplin kah kita?.Kalau kita pegi slimming centre sekalipun tapi makan sekawah.Memang la tak akan menjadi.Ye dok?.

Aku ni lagi la pulak,orang TAG produk tak payah cerita la.Asal aku cakap badan macam badak, wah !! mencanak la yang inbox.Alahai ..... aku ni sembang je kan.So?nak mulakan tu bila.Aku ni gemuk air la rasanya.Sebelum ni aku pernah pantang sebijik orang beranak ok.Nah kau...selim katako.Bila nak start semula izan oi?Harini je dah kantoi bila sarapan mee goreng.Itu 500kalori mau tu.


Kita boleh tau sebenarnya kalau orang tu gemuk air ke apa, sebab muka dia akan sembab.Badan dia lembik tau.Memang badan pun ala ala sembab jugak la.Jalan pun semuanya akan bergerak.haha

Ko nak tau temahhhhhhhh!! aku stress sangat haritu bila nak cari blouse.Memang kau mimpi je la nak cari size L,memang TAK MUAT la kau...kena cari XL atau XXL...ayark !,terseksa batin ku tau ....

No comments:

Post a Comment