Sunday, September 23, 2012

Perempuan Kreatip Dari Gunung Berapi ..

Hah, bijak la sesangat ye tak?...Harus la bijak kamuorang oi.Aku kan tekanan perasaan betul la, dikala ku menumis numis dengan gigihnya sambil memikirkan menu yang osam seterusnya, sekalik???aik, pasaipa bau dah tak ada ni.Tadi kemain sedap bau dia....nah !! GAS HABISSSSSSSSSSSSSSSSS......uwa !! rasa nak nanges guling guling tau.Mencik mencik mencik.Nak tepon ane gas pun x koser.Confirm datangnya 2 jam lagi.nyampah3..

Tenang izan tenang,ko bayangkan la ek.sayur tu aku baru je masukkan dalam kuali.Kiranya tak sempat lagi aku nak layukan.Mujur la peria telur kan.so, ting ting aku dapat idea.Masukkan telur , gaul sebati aku masukkan dalam oven.Nah !! 1 dah settle.Tinggal 1 lagi menu.Urm...pikir2 eh eh tak pikir sangat pom.Terus je ingat kat rice cooker.Kusss semangat mujur la rice cooker lama tak humban lagi.Selamattt !!...

So,sayur aku masuk dalam bekas dan masukkan telur.Ala ala mcm buat macaroni bakar la tu..Aku campak dalam oven.Berguna juga oven ni kan..bagus3.

Sambung tumis asam pedas dalam rice cooker..hah hambek kau.Mujur la ada pengalaman masa belajar dulu masak dalam rice cooker.

So, hanya 1 lauk dan 1 sayur je la dihujung minggu ni...gas tu?tengok la kalau rajin ku call la ane tu.kalau tak?minggu depan je la kan....

2 comments:

  1. Okey tu izan.. Next week seminggu tayah masak.. Xpun pasni odet jer 2 tong terus dr mr.ane.. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkih...hah itu la pasalnya.Dah la semangat tengah membara.Terus tak ada semangat dh nak masak²...mencik tau mencik..

      Yang mr ane plak,time kita nak x ada plak dia lalu...kalau x?sehari lapanploh kali lalu depan ghumah.

      Delete