Wednesday, September 5, 2012

Tertinggal ..

Aku sebenarnya bukan nak pertikai atau nak buka aib sesapa.Cuma nak cerita je.Korang kan rasa, logik ke hantaran tertinggal.Ok senario dia camni , rombongan untuk majlis pertunangan, janjinya adalah pihak lelaki bawa 5 dulang hantaran manakala perempuan akan membalas 7 dulang.[ itu kat tempat aku tau, lain tempat aku tak pasti ].Rombongan tu dari kota tinggi, dan terdiri dari 7 buah kereta katanya.Sampai je rumah bakal tunang , tup tup hanya ada 2 dulang hantaran sahaja iaitu dulang untuk cincin dan juga dulang berisi sireh kononnya namun bukanlah yang ori, hanya daun daun plastik dan bunga plastik yang boleh diapati dikedai bunga.Alasan yang diberikan adalah ' barang tertinggal di ayer itam' ...urm, aku rasa macam musykil kat situ :-
* Acane boleh tetringgal kat ayer itam.
* Sapa orang yang patut 'handle' barang itu? Dari kota ko bawak, kau boleh tinggal kat ayer itam.
* Kalau 1 dulang boleh diterima pakai, ini tak kan la tetiga kau tertinggal.

Nampak sangat macam ada yang tak kena kan, aku bukan nak pertikai pasal ' ala gila hantaran'..oh no,ko jangan sesekali cakap camtu.Yang jadi point dia adalah ' kau dah janji' tak boleh la buat camtu kan.kau cuba bayangkan 3 barang boleh tertinggal dia ayer itam.Kenapa tak tertinggal di kota sahaja.Cakap je 'tertinggal kat umah kota, dalam bilik , sorang pun tak teringat'..walaupun tak logik, tapi boleh la takat kau nak nipu tu kan.

Ini?boleh tertinggal kat pertengahan jalan.Pikir logik la der kalau nak nipu pun kan.Dah la datang seramai umat ko bawak, tak kan sorang pun tak tertingat barang barang yang nak dibawa tu.Kan itu adalah point kedua kau datang.Dah la bunga pun bunga plestik.Kalau betul la kau tertinggal kan..sebelum sampai rumah pompuan tu, kau singgah la kedai beli kuih ke tuala ke..yang dalam kotak, kau kasi je sebab nak cukupkan 5 dulang tu.Urm..kecewa la aku dengar camni.Nampak sangat tak bersungguh.Yeps, ini raya kau boleh la bawak semua nak datang raya.Tapi kesian la kat tuan rumah.Dah la kau bawak sekampung, peh tu janji 5 kau bawak 2.Bunga plastik pulak tu.Cer bayangkan masa majlis berlangsung .. 2 barisan barang dikeluarkan tapi, 1 pihak ada 2 dulang je, satu lagi 7 dulang .. ngeeeeeeee !! kalau aku sebagai salah sorang dari rombongan tu, siyes aku malu.Baik kau datang 4 orang je.Tak ada la orang pertikai.

Nampak sangat kesungguhan tu tak ada aku tengok.Jadikan la ianya satu pengajaran.Kalau nak buat sesuatu tu biarlah bersungguh sikit.Kalau nak nipu tu biarlah berilmu sikit..

Lawa lagi munger aku ni dari kau bagi sireh plestik --> idop2 kena tipu

No comments:

Post a Comment