Tuesday, September 25, 2012

Siang Ke Darat..Malam??Terus Ke Laut..

Aduh duh duh..pernah tak dengar pepatah ' asam didarat ikan dilaut dalam periuk bertemu juga ' ewah...itu ikan dan asam.Bila masak asam pedas ikan.Alahai,memang boleh pitam 2 saat kan.nyum nyum.

Itu cerita ikan.Tapi bila dapat cerita izan?hah,harus lah jadi 'siang ke darat,malam kelaut,dalam perut bertemu juga' memang tak boleh nak tolong la kan.Apa pun memang tak boleh.

Itulah kisah diet izan yang makin lama makin mencarut.Hai la izan oi.Aku kan tengah masuk 'cabaran aisyah'.Ye la boleh pulak budak kecik tu main teka teki dengan ibu dia ek.'antara badan ibu dengan badan ibu haikal mana lagi tebal'.Itu soalannya.Sekali jawapan mak dia 'badan ibu haikal'..dia jawab ----> ' badan acu'...uwa !!!!!! ok fine acu sentap 2 minit ek.Aku tak masuk dalam ini teka teki tapi?kenapa mesti jawapan itu adalah akuu..kenapa? kenapa kenapa kenapaaaaaa...

Bila dia call aku tanya makan apa.Mesti jawapan dia ' acu jangan makan banyak nanti gemuk '.Aku ni kan memang kena tau.Kena kuat semuanya.Kali ni memang akan buat la.Mungkin hasilnya adalah lambat sikit berbanding orang lain.Yang penting usaha tu kan..

Berbalik pada tajuk tadi ya.Kalau siang cukup cantik je semuanya.Ku makan ikut keperluan bukannya kehendak.Tapi, bila malam?ala.....serba salah mak jadi oi.Malam aku kan pergi mengaji umah orang.Ustaz datang la rumah tu.Tuan rumah sangat la baik hatinya la hai.Mesti dia akan hidang makanan tau.Aku bukan apa.serba salah.Kalau kita makan sikit,katanya kita tak sudi nak makan makanan dia.Aku memang ligat cari alasan la.Tak kan aku tak nak ngaji sebab makanan tu.Lagi la macam tak logik dek akal.Apapun aku kan memang kreatip..haruslah ku pikior pikior acane nak elak dari makan....errr,nanti saya balik nak makan ,suami saya tunggu..eh eh saya nak kena balik awal ni,dah janji nak keluar..urm..air masak je la.tekak sakit [ tekak sakit betol padan muka ],mulut ada ulser la...tak boleh nak makan [ kene betol meraung kau ].saya dah kenyang la...alamak??saya puasa la.


nowww...izan on MISI MEMBURU LEMAK DEGIL.bolehkahhh kahh kahh

No comments:

Post a Comment